Zachęcamy pasażerów POLREGIO do udziału w badaniu zadowolenia z usług kolei w Polsce. Badanie, po raz czwarty, przeprowadza Urząd Transportu Kolejowego. To dobra okazja, by wyrazić swoją opinię i przekazać, jakie zmiany powinny zostać wdrożone w tym sektorze transportu. Ankieta przygotowana przez Urząd będzie aktywna do 30 września br.
Jak często podróżujesz koleją? Z jakiego rodzaju pociągów najczęściej korzystasz? Jak oceniasz jakość informacji pasażerskiej o dostępnych połączeniach, godzinach odjazdów pociągów, peronach i możliwości przesiadek? W jakich źródłach najczęściej sprawdzasz rozkład jazdy pociągów? Na te i inne pytania odpowiedzą pasażerowie, którzy wezmą udział w ankiecie przygotowanej przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK).
Jej wyniki wskażą, jak w ostatnich latach zmieniała się opinia podróżnych na temat polskiej kolei, a także które obszary i zagadnienia wymagają najpilniejszej poprawy. To także dobra baza wiedzy dla przewoźników kolejowych, takich jak POLREGIO, pod kątem lepszego dostosowania swoich usług do potrzeb pasażerów – m.in. w zakresie bezpieczeństwa, komfortu podróży, rozkładów jazdy czy dostępności dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Tegoroczne badanie poszerzono dodatkowo o zagadnienia związane z wykluczeniem komunikacyjnym.
Ankieta dostępna jest na stronie www.utk.gov.pl/ankieta i będzie aktywna do 30 września br. Formularz składa się z kilkudziesięciu pytań, jego wypełnienie zajmuje około 15 minut, a udział w badaniu jest anonimowy.
Urząd Transportu Kolejowego zbiera opinie pasażerów na temat ich zadowolenia z usług na kolei od 2019 r. Badanie w formie internetowej ankiety organizowane jest co dwa lata. Wyniki z poprzednich lat dostępne są na stronie utk.gov.pl.