Spółka POLREGIO podpisała umowę na zakup czterech używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Składy, które uzupełnią park taborowy przewoźnika, trafią na tory w województwie małopolskim. To kolejny symboliczny krok – po uzyskaniu dofinansowania unijnego na zakup 5 sztuk EZT – w kierunku wymiany najbardziej wysłużonego taboru przewoźnika.
Kupione pojazdy to Elektryczne Zespoły Trakcyjne 14WE, wyprodukowane przez firmę Newag. Każdy pomieści ponad 300 pasażerów, w tym 184 na miejscach siedzących. Do dyspozycji podróżnych będą również miejsca na rowery.
Wszystkie pojazdy będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pasażerowie skorzystają z rozwiązań umożliwiających wejście i wyjście z pociągu. Wewnątrz znajdzie się również przestrzeń dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Każdy ze składów będzie mógł kursować z maksymalną prędkością 110 km/h. Pociągi będą obsługiwały połączenia uruchamiane przez Małopolski Zakład POLREGIO.
Kontynuacja programu wymiany taboru
Wymiana taboru jest jednym z głównych priorytetem Zarządu POLREGIO. Jego obecne władze aktywnie działają również na rzecz pozyskania dofinansowania na zakup nowych pojazdów. Prowadzone są rozmowy z rządem, instytucjami dystrybuującymi środki unijne oraz samorządami. Efektem tych działań jest przyznanie europejskiego wsparcia na zakup nowoczesnych, zeroemisyjnych pojazdów dla regionów świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. Dzięki współpracy spółki z samorządami, na przełomie 2028 i 2029 roku na tory wyjedzie pięć nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.