Język:

Infolinia: 703 202 020
Opłata 1,29zł brutto/min połączenia. Realizator usługi: Progress Plus s.c.

Ikonka i dla artykułów informacyjnych Ogólnopolskie
POLREGIO z nowoczesnym symulatorem do szkolenia maszynistów

  • Uroczyste przekazanie nowoczesnego symulatora do szkolenia maszynistów

    Uroczyste przekazanie nowoczesnego symulatora do szkolenia maszynistów

Przewozy Regionalne otrzymały od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego nowy symulator do szkolenia maszynistów. Jednostka zbudowana przez firmę NEWAG jest wiernym odwzorowaniem kabiny IMPULSA II. 

Nowy nabytek Spółki trafił do nowoutworzonego Centrum Szkolenia Maszynistów.

Nowe Centrum Szkolenia Maszynistów pozwoli m.in. na szkolenie kandydatów na maszynistów. Wyposażone jest w sale wykładowe i pomoce dydaktyczne. Prowadzone tam będą również szkolenia i egzaminy (kwalifikacyjne, weryfikacyjne, okresowe) na stanowiska bezpośrednio związane z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego: kierownika pociągu, rewidenta taboru, ustawiacza, manewrowego, a także na stanowisko konduktora oraz kasjera biletowego. Uroczystość przekazania nowego symulatora oraz otwarcia Centrum Szkolenia Maszynistów odbyła się 29 czerwca w Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie.

Z sukcesem kończymy proces restrukturyzacji i patrzymy w przyszłość. W tym miejscu chciałbym podziękować Panu Marszałkowi Olgierdowi Geblewiczowi za owocną i wręcz wzorową współpracę będącą przykładem na to, że wspólna praca samorządu, czyli organizatora transportu w regionie z przewoźnikiem pozwala podnosić jakość przewozów i poziom bezpieczeństwa dla pasażerów poprzez kształcenie nowych kadr i nowoczesny, komfortowy tabor – powiedział Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych.

– Możemy pochwalić się najnowocześniejszym taborem w kraju. Już w tym roku wszystkie połączenia regionalne zrealizujemy nowymi lub zmodernizowanymi pojazdami. Kończymy ogromną inwestycję wymiany taboru, która łącznie obejmuje niebagatelną sumę 1 mld zł. Będziemy nadal pracować nad tym, aby na Pomorzu Zachodnim podróżowało się bezpiecznie, wygodnie i szybko. Symulator jest częścią tego planu, bo pozwoli jeszcze lepiej szkolić maszynistów, ludzi, w których ręce oddajemy nasze zdrowie i życie  – podkreślał Olgierd Geblewicz, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.

Od stycznia 2019 każdy maszynista musi przejść obowiązkowe szkolenie w symulatorze, minimum trzy godziny jeden raz w roku. Do tej pory maszyniści musieli odbyć takie szkolenie w Kruszewcu, a  po otwarciu Centrum Szkolenia Maszynistów będą mogli szkolić się w Szczecinie. Jesteśmy drugim w Polsce Oddziałem pod względem wielkości zleconej nam pracy eksploatacyjnej. To wszystko pokazuje, że dobra współpraca z Marszałkiem przynosi realne korzyści dla pasażerów – powiedział Andrzej Chańko, Dyrektor Zachodniopomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych w Szczecinie.


Symulator pojazdu trakcyjnego typu 31WE/36WE ma budowę modułową. Składa się z kabiny symulatora, pulpitu maszynisty, układów projekcji oraz systemu dźwiękowego. Wszystkie elementy zostały zaprojektowane tak, żeby jak najlepiej oddać realistykę prowadzenia pociągu. Kabina symulatora została wykonana wspólnie z producentem IMPULSA II - firmą NEWAG. Dzięki temu pulpit maszynisty symulatora jest taki sam jak w prawdziwym pociągu. W kabinie został zainstalowany oryginalny fotel oraz podest. Zachowana została także kolorystyka pojazdu, a do wykonania zostały zastosowane te same materiały. Pulpit wyposażony jest w takie same jak w IMPULSIE urządzenia sterujące, znajdujące się w miejscach odwzorowujących ich realne położenie.

W symulatorze zamontowano także nowoczesny układ projekcji wizualnej. Zastosowane monitory o wysokiej rozdzielczości pozwalają na idealne zobrazowanie rzeczywistych warunków jazdy. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest np. dokładne odwzorowanie manewrów przy mokrej, zamarzniętej, pokrytej śniegiem szybie, a nawet przy jeździe „pod słonce”.

Istotnym elementem 31WE/36WE jest system przestrzennego dźwięku. Pozwala on na symulację takich odgłosów jak: dźwięki pochodzące z wnętrza kabiny, hałas silnika zależny od prędkości i obciążenia, odgłos toru (np. dźwięku wydawanego przez szyny i zwrotnice)
w zależności od prędkości jazdy i powierzchni oraz dźwięki innych pojazdów i obiektów (np. przejeżdżających pociągów). Symulator posiada budowę modułową umożliwiającą rozszerzenie, rozbudowę systemu w przyszłości o kolejne nowe funkcjonalności.

 

Zobacz wszystkie artykuły