Język:

Ikona języka polski

Infolinia: 22 474 00 44
Koszt wg taryfy operatora. Realizator usługi: Arteria C.S.

Zdjęcie - artykuł Ogólnopolskie
Nowy rozkład jazdy pociągów na 2024 rok

  • Nowy rozkład jazdy pociągów na 2024 rok

    Nowy rozkład jazdy pociągów na 2024 rok

POLREGIO z nowym rozkładem jazdy pociągów na 2024 rok

 

Zwiększenie pracy eksploatacyjnej o 10% i ilości zamówionych tras o 16%, 13 par pociągów na rzeszowskie lotnisko w Jasionce, nowe połączenia w województwie małopolskim, więcej pociągów na trasie Kraków Główny – Czechowice-Dziedzice, powrót połączenia Żagań – Cottbus oraz 6 dodatkowych par pociągów kursujących bezpośrednio na lotnisko w Gdańsku – to najważniejsze nowinki nowego rozkładu jazdy POLREGIO. Zamiast dotychczas zamawianych we współpracy z województwem dolnośląskim połączeń z Zielonej Góry do Wrocławia, pociągi dojadą do Głogowa, za to liczba połączeń do tej stacji zwiększy się do 13 par pociągów w dobie.

Najważniejsze zmiany w poszczególnych województwach w nowym rozkładzie jazdy 2023/2024:

W województwie pomorskim kontynuowanie będą połączenia z dwóch poprzednich korekt rozkładu jazdy 2022/2023, w tym:

  • Uzupełnienie terminów kursowania pociągów na odcinku Chojnice – Tczew z 6 dni do 7 dni w tygodniu.
  • Na odcinku Chojnice - Szczecinek wzrost ilości połączeń do 5 par pociągów.
  • Na odcinku Tczew - Malbork - Tczew wzrost połączeń do 45 pociągów.
  • Na linii 211 Chojnice - Kościerzyna wzrost ilości połączeń do 4 par pociągów.
  • Linia 207 - w związku z powstaniem nowego przystanku, wszystkie pociągi kursujące pomiędzy Grudziądzem a Malborkiem zyskują dodatkowe postoje: Grudziądz Tuszewo i Grudziądz Owczarki.
  • Na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Główna (linią PKM) w wyniku połączenia tras pociągów powstały bezpośrednie relacje Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Główna, Gdynia Główna - Gdańsk Wrzeszcz. Dodatkowo uruchomiono 1 parę pociągów pomiędzy Gdynią Główną a stacją Gdańsk Osowa. 
  • W wyniku połączenia dotychczasowych relacji, podróżni zyskają bezpośrednie połączenia Szczecinek - Gdynia Główna i powrotne Gdynia Główna - Szczecinek, a także bezpośrednie połączenie Szczecinek - Tczew.  
  • Ważną zmianą jest uruchomienie 6 dodatkowych par pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych, kursujących na odcinku Gdańsk Wrzeszcz -  Gdańsk Port Lotniczy w relacjach m.in z Malborka i Tczewa. 
  • Dodatkowo wydłużona do Laskowic Pomorskich zostanie jedna para pociągów, dotychczas kursująca na odcinku Gdynia - Smętowo.
  • Od 1 stycznia 2024 wszystkie pociągi kursujące pomiędzy Malborkiem a Elblągiem będą kursowały codziennie.

 

W województwie małopolskim uruchomione zostaną nowe połączenia Oświęcim – Czechowice-Dziedzice (4 pociągi), Czechowice-Dziedzice – Oświęcim (6 pociągów) oraz Kraków Główny – Czechowice-Dziedzice (3 pociągi) i Czechowice-Dziedzice – Kraków Główny (1 pociąg), czyli łącznie 7 par bezpośrednich pociągów na odcinku Oświęcim - Czechowice-Dziedzice - Oświęcim.

  • Ponadto, w nowym rozkładzie jazdy 2023/2024 będą dodatkowe połączenia na trasach Oświęcim – Dębica oraz Dębica – Oświęcim; Kraków Główny – Nowy Sącz  oraz Nowy Sącz – Kraków Główny a także Sucha Beskidzka – Kraków Główny (1 pociąg).
  • Kontynuowane będą połączenia z dwóch poprzednich korekt rozkładu jazdy 2022/2023 na trasach Kraków Główny – Bielsko-Biała Główna, Kęty – Kraków Główny, Bielsko-Biała Główna – Kęty oraz Kraków Główny - Wolbrom – Kraków Główny (5 par pociągów), w tym 3 pary o większej częstotliwości kursowania.
  • W związku z zakończeniem prac na linii zakopiańskiej, z połączenia dotychczasowych relacji pociągów powstało 6 par bezpośrednich połączeń w relacji Kraków Główny – Zakopane – Kraków Główny.

 

Nowy rozkład to również kolejne połączenia realizowane przez POLREGIO na styku sąsiadujących województw. Po 2 latach przerwy, między województwem kujawsko–pomorskim i łódzkim wznowione zostanie kursowanie pociągów REGIO w relacji pomiędzy Łodzią Kaliską, Toruniem I Bydgoszczą:

  • 1 para pociągów na trasie Łódź Kaliska – Toruń Gł. – Bydgoszcz w dni robocze
  • 1 para pociągów na trasie Łódź Kaliska – Toruń Gł. w sobotę, niedzielę  i święta

Połączenie to było dotychczas realizowane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

 

W województwach kujawsko–pomorskim, wielkopolskim i opolskim pojawią się nowe relacje: 

  • Kluczbork – Bydgoszcz oraz Piła Gł. – Toruń Gł., wynikające z połączenia w jeden pociąg relacji Kluczbork – Poznań i Poznań – Bydgoszcz.

 

W województwie podlaskim:

  • Od 10 grudnia 2023 roku POLREGIO będzie uruchamiało dziewięć par pociągów, w tym:

- 5 par pociągów na odcinku Białystok – Szepietowo, 
- 4 pary pociągów  na odcinku Białystok – Szepietowo – Czyżew

  • Od 1 stycznia na zmodernizowanej linii nr 6, pojawi się dziesięć par pociągów, z tego:

- 3 pary pociągów na odcinku Białystok – Szepietowo,
- 7 par pociągów na odcinku Białystok – Szepietowo – Czyżew.

Niektóre z tych pociągów będą kursowały w bezpośredniej relacji do/z Kuźnicy Białostockiej.

  • Kolejną zmianą będzie wydłużenie trasy dwóch pociągów kursujących obecnie z Białegostoku do Kuźnicy Białostockiej. Pociąg przyjeżdżający do stacji Kuźnica Białostocka o godz. 17:52 będzie kursował z Czyżewa, a pociąg przyjeżdżający o godz. 19:44, w dni robocze będzie kursował z Szepietowa, a w weekendy i dni świąteczne z Białegostoku. 
  • Od 1 stycznia 2024 roku zostaną połączone relacje dwóch pociągów: Kuźnica Białostocka – Białystok i Białystok – Ełk, tworząc bezpośrednie połączenie Kuźnica Białostocka odj. 16:57 – Ełk przyj. 19:37.
  • W rozkładzie jazdy pojawi się dodatkowa para pociągów na trasie Białystok – Czeremcha. Nowy pociąg będzie odjeżdżał z Czeremchy o godzinie 10:34, a z Białegostoku o godzinie 12:18 i będzie kursował w dni robocze.
  • Pociąg relacji Białystok – Siedlce odjeżdżający z Białegostoku o godz. 9:17 (od nowego rozkładu o godz. 9:09), który obecnie kursuje od poniedziałku do piątku, będzie kursował codziennie.

 

W województwie świętokrzyskim uruchomione zostaną nowe połączenia: jedna para pociągów Skarżysko-Kamienna – Końskie oraz dwie pary pociągów Kielce – Włoszczowa Płn.

  • Od nowego rozkładu jazdy pociągów edycji 2023/2024 podróżni będą mogli także korzystać ze zmodernizowanego budynku dworca na stacji Kielce Główne, a na odcinku Kielce - Busko-Zdrój zostanie oddany do użytku kolejny przystanek osobowy Grochowiska.
  • Natomiast z uwagi na rozpoczętą modernizację węzła kolejowego w Katowicach i możliwe utrudnienia pociągi nr 24908/9 rel. Busko-Zdrój - Katowice 42902/3 rel. Katowice - Busko-Zdrój będą kursowały w podzielonej relacji tj. Busko-Zdrój – Kielce i Kielce – Katowice oraz Katowice – Kielce i Kielce – Busko-Zdrój.
  •  Z uwagi na niezakończoną modernizację linii kolejowej nr 25 nie będzie planowanego wznowienia kursowania pociągów do Sandomierza na odcinku Kielce – Sandomierz – Kielce.

 

W województwie lubelskim uruchomione zostaną nowe połączenia:

  • Zamość Wsch. – Hrebenne – Zamość Wsch. (1 para pociągów kursujących w niedzielę oraz dodatkowo 1 połączenie w relacji Zamość Wsch. – Hrebenne w piątek),
  • Zamość Wsch. – Bełżec – Zamość Wsch. (5 par pociągów),
  • Lublin Gł. – Kraśnik – Lublin Gł (1 para pociągów).

Ponadto, zwiększenie z 3 do 4 par pociągów w relacji Lublin Gł. – Szastarka – Lublin Gł., zwiększenie z 4 do 5 par pociągów w relacji Lublin Gł. – Zamość Wsch. – Lublin Gł. 

oraz wydłużenie jednej relacji Lublin Gł. – Lubartów Słowackiego - Lublin Gł. na Lublin Gł. - Łuków - Lublin Gł.

 

W województwie śląskim w nowym rozkładzie jazdy rozszerzona zostanie oferta na linii Tarnowskie Góry – Herby Nowe – Tarnowskie Góry, gdzie uruchomiona zostanie dodatkowa para pociągów (łącznie będzie to 5 połączeń).

 

W województwie wielkopolskim utrzymane zostaną połączenia relacji Poznań – Inowrocław – Toruń / Bydgoszcz Gł. (7 par) oraz Gniezno – Inowrocław – Toruń Gł. (1 para), które zostały wprowadzone wraz z korektą w czerwcu 2023.

 

Zgodnie z decyzją organizatora transportu, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, połączenia relacji Poznań Gł. – Krzyż – Poznań Gł. Ostrów Wlkp. – Poznań Gł. oraz wybrane połączenia na trasach do Leszna, Ostrowa Wielkopolskiego i Jarocina przejmą Koleje Wielkopolskie.

 

W województwie warmińsko–mazurskim, po modernizacji linii 221 uruchomione zostanie nowe połączenie Olsztyn – Braniewo. W związku z reaktywacją linii 35 podróżni zyskają dalsze połączenia na trasie Braniewo – Olsztyn – Chorzele oraz z samego Olsztyna do miasta Chorzele. Dalszą podróż do Ostrołęki będzie można kontynuować pociągami Kolei Mazowieckich. Warmińsko–mazurski zakład POLREGIO, w związku z nowym rozkładem jazdy zwiększy pracę eksploatacyjną o ok. 10%.

 

W województwie podkarpackim uruchomione zostaną 2 nowe połączenia w relacji Rzeszów Gł.– Mielec – Rzeszów Gł. oraz Strzyżów nad Wisłokiem – Jasło – Strzyżów nad Wisłokiem (II kwartał 2024 r.)

  • Ponadto zwiększona zostanie z 12 do 13 liczba par połączeń w relacji Rzeszów Gł. – Jasionka Lotnisko. 
  • Oprócz tego nastąpi zmiana relacji jednej pary połączeń z Dębicy do Katowic na Dębica–Oświęcim.

 

W województwie zachodniopomorskim od 10 grudnia 2023 r. o 20 minut krótszy będzie przejazd na trasie Szczecin – Zielona Góra. Pociągi wrócą na swoją pierwotną trasę Szczecin - Gryfino - Chojna - Kostrzyn - Zielona Góra dzięki oddaniu do użytku nowego mostu w Podjuchach. 

  • W przypadku wybranych połączeń między Szczecinem a Kołobrzegiem, Koszalinem i Świnoujściem, rozszerzony zostanie termin kursowania o dodatkowe dni tygodnia, w stosunku do obecnego rozkładu jazdy. 
  • Ponadto od 10 grudnia poprzez połączenie dotychczasowych połączeń, uruchomione zostaną pociągi w nowych relacjach: Chojna – Szczecin Główny – Kamień Pomorski; Choszczno – Szczecin Główny – Chojna; Łobez – Szczecin Główny – Goleniów, Stargard – Szczecin Główny – Gryfino oraz Choszczno – Szczecin Główny – Zielona Góra. Od 2 stycznia dodatkowo uruchomione zostaną połączenia w relacjach Gryfino – Szczecin Główny – Koszalin; Gryfino – Szczecin Główny – Słupsk oraz Świnoujście Port – Szczecin Główny – Stargard. 
  • W związku z kontynuacją prac modernizacyjnych na terenie Niemiec, w dalszym ciągu na odcinku Szczecin Główny - Angermünde obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa.

Znaczące poszerzenie oferty przewozowej będzie miało miejsce od 2 stycznia 2024 również w obrębie aglomeracji szczecińskiej, na trasach Szczecin – Gryfino, Szczecin – Goleniów/Port Lotniczy Szczecin Goleniów oraz Szczecin – Stargard:

  • Na odcinku Szczecin Główny – Gryfino – Szczecin Główny łącznie będą kursować 22 pary pociągów w dni robocze (obecnie 13). Codziennie będzie kursować 15 par. (obecnie 6).
  • Na odcinku Szczecin Główny – Goleniów – Szczecin Główny liczba par pociągów w dni robocze wzrośnie z 19 obecnie do 24. Wzrośnie również liczba codziennych połączeń z 11 do 16 par pociągów. 
  • Ponadto uruchomione zostanie także 5 dodatkowych par pociągów w relacji Szczecin Główny – Port Lotniczy Szczecin Goleniów. Łącznie na lotnisko pojedzie 8 par pociągów (w miejsce obecnych 4). 
  • Najwięcej połączeń będzie dostępnych na odcinku Szczecin Główny – Stargard – Szczecin Główny, gdzie ich liczba wzrośnie z 23 do 30 par pociągów w dni robocze. Codziennie będzie kursować 17 par (obecnie 15).

 

W województwie lubuskim podróżni będą mogli skorzystać z nowej oferty na linii nr 14 Żagań – Forst (Lausitz) – Cottbus (Chociebuż). 

  • POLREGIO we współpracy z DB REGIO uruchomi 5 par pociągów w dni robocze na trasie Żagań – Żary – Cottbus (Chociebuż). 
  • Ze względu na kończące się prace inwestycyjne na linii Zbąszynek – Poznań przywrócone zostaną połączenia bezpośrednie z Zielonej Góry do Poznania.
  • Od kwietnia (po zakończeniu prac remontowych na moście granicznym w Kostrzynie) we współpracy z NEB zostaną uruchomione bezpośrednie połączenia relacji Berlin Ostkreuz/ Lichtenberg – Gorzów Wlkp. w liczbie 3 par pociągów.
  • W miejsce dotychczas zamawianych we współpracy z województwem dolnośląskim połączeń z Zielonej Góry do Wrocławia zostaną uruchomione połączenia w relacji Zielona Góra Gł. – Głogów (13 par w dni robocze), które będą skomunikowane z pociągami do/z Wrocławia oraz Leszna.
  • W sezonie letnim będzie kontynuowany projekt „Poczuj przygodę odkrywając Lubuskie pociągami POLREGIO”, w ramach którego pojadą składy do Przewozu, Bolesławca, Łagowa, Pszczewa, itp.

 

W województwie dolnośląskim na linii E30 – Racibórz-Kędzierzyn-Koźle – Wrocław Gł. pojawią się składy o większej pojemności; między innymi czteroczłonowe pojazdy ED72 Ac a dwie pary pociągów w relacji Wrocław Główny – Opole Główne i z powrotem będą kursowały w podwójnym zestawieniu (2xEN57FPS). W związku z przejęciem przez Koleje Dolnośląskie połączeń na linii Wrocław-Głogów-Zielona Góra Gł. POLREGIO będzie uruchamiać 13 par codziennych połączeń w relacji Głogów-Zielona Góra Gł.

 

W województwie opolskim wzrasta praca eksploatacyjna o ok. 100 tys. pockm. (z 3 300 tys. km do 3 400 tys. km). Na linii E30 – Racibórz-Kędzierzyn-Koźle – Wrocław Gł. pojawią się składy o większej pojemności; między innymi czteroczłonowe pojazdy ED72 Ac a dwie pary pociągów w relacji Wrocław Główny – Opole Główne i z powrotem będą kursowały w podwójnym zestawieniu (2xEN57FPS).

W celu ograniczenia kursowania pojazdów spalinowych na liniach zelektryfikowanych rozdzielono relacje pociągów Nysa – Wrocław Gł. / Wrocław Gł. – Nysa do relacji Nysa – Brzeg / Brzeg-Nysa oraz Gliwice-Kłodzko Miasto i z powrotem do relacji Kędzierzyn-Koźle – Kłodzko Miasto zachowując niezbędne skomunikowania. Wszystkie pociągi kursujące codziennie oraz w soboty, niedziele i święta, wycofano z ograniczeń kursowania w Boże Narodzenie i Wielkanoc.

Rozkłady jazdy w poszczególnych województwach oraz wyszukiwarka połączeń jest dostępna na stronie: https://polregio.pl/pl/rozklad-jazdy-i-mapa-polaczen/rozklad-jazdy/

– Nowy rozkład jazdy POLREGIO to efekt zarówno dynamicznego wzrostu spółki, jak i owocnej współpracy z samorządami wojewódzkimi. W kilku województwach istotnie zwiększamy pracę eksploatacyjną. Dzięki temu w 2024 r. POLREGIO powinno przekroczyć rekordowy poziom 100 mln przewiezionych pasażerów. W nowym rozkładzie jazdy, pociągi POLREGIO będą codziennie zatrzymywać się aż na ok. 1950 stacjach, w tym na kilkudziesięciu nowych przystankach, niwelując tym samym zjawisko wykluczenia transportowego – mówi Adam Pawlik, Prezes Zarządu POLREGIO S.A. 

– Już teraz w części województw wzrost pracy eksploatacyjnej jest bardzo znaczący.
W województwie podkarpackim zbliżamy się już do maksimum wynikającego z umowy. Podobna sytuacja jest na Pomorzu, gdzie obsługujemy dwa kontrakty, osobno na obsługę linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i pozostałych relacji regionalnych. Znacząco rozwijamy również ofertę przewozową w województwie zachodniopomorskim. W pozostałych regionach nadal mamy duży potencjał do dalszego rozwoju. Stale rosnący popyt na przewozy z pewnością przełoży się na korekty nowego rozkładu jazdy z korzyścią dla pasażerów w 2024 r. – podkreśla Marcel Klinowski, Wiceprezes Zarządu POLREGIO S.A.

 

Łącznie POLREGIO w rozkładzie jazdy 2023/2024 będzie uruchamiać ponad 1750 połączeń kolejowych dziennie, a pociągi przewoźnika zatrzymają się na ok. 1950 przystankach i stacjach kolejowych w całej Polsce.