Language:

Helpline: + 48 703 20 20 20
Charge of PLN 1.29 gross/min of each call, service provider: Progress Plus s.c.

zgłaszanie asysty na przejazd bez barier kobieta na wózku

Obsługa dworca zapewnia usługę asysty dla osób z niepełnosprawnościami i osób o ograniczonej mobilności podczas przemieszczania się po terenie dworca kolejowego, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, na których dozwolone jest poruszanie się pieszych. Asystę związaną z wejściem i wyjściem do i z pociągu realizuje drużyna konduktorska.

kobieta na wózku

Sprawdzanie dostępności asysty w obrębie dworca

zgłaszanie asysty

Tu sprawdzisz dostępność na wszystkich dworcach kolejowych w Polsce

Sprawdź teraz »

Zgłaszanie asysty na przejazd

ikona formularza do zgłaszania asysty

Tylko na przejazdy POLREGIO i łączone

Zgłoś asystę on-line »

Kontakt | Pomoc

W sprawie podróży bez barier

ikona infolinii ikona email Więcej informacji tutaj »

Niezależnie od wymogów dotyczących zgłaszania przejazdu przez osoby z niepełnosprawnościami zapisanych w rozporządzeniu WE 1371/2004 Parlamentu Europejskiego, POLREGIO przyjmuje do realizacji również te zgłoszenia, które wpłynęły w terminie krótszym niż 48 h przed planowaną podróżą i w miarę posiadanych możliwości realizuje każdy przejazd. W tym przypadku przyjęcie zgłoszenia nie oznacza automatycznie, że asysta zostanie udzielona. Możliwość udzielenia asysty musi zostać dodatkowo zweryfikowana przez naszych pracowników. Usługa asysty zostanie potwierdzona oddzielnie.

PAMIĘTAJ jednak, że zgłoszenie przejazdu min. 48h przed planowaną podróżą pozwoli nam na podstawienie taboru przystosowanego do przewozu osób z niepełnosprawnościami, posiadającego platformę lub windę umożliwiającą wjechanie na pokład pociągu wózkiem i zapewni tym samym Państwu komfort podczas całej podróży.

48 godzin

Podróżowanie bez barier
krok po kroku

1
Wypełnij E-FORMULARZ on-line lub zgłoś asystę:


Telefonicznie - sprawdź tutaj »
Mailowo - sprawdź tutaj »


2
Rozpatrzymy Twoje zgłoszenie


Zgłoszenie 48h przed planowaną podróżą gwarantuje otrzymanie zamówionej asysty

Zgłoszenie w terminie krótszym niż 48h przed planowaną podróżą musi być dodatkowo potwierdzone przez naszego pracownika. Jeżeli nie będziemy w stanie zrealizować usługi powiadomimy Cię telefonicznie lub sms-em, zgodnie z wybraną w zgłoszeniu preferowaną formą kontaktu.


3
Przybądź na wyznaczone miejsce spotkania, które znajdziesz w podsumowaniu. Ciesz się Podróżą bez Barier.


mężczyzna na wózku

Czym jest asysta?

    POLREGIO współpracuje z innymi przewoźnikami oraz zarządcami dworców i peronów, w celu zapewnienia pomocy w zakresie:

  • Poruszaniu się w obrębie dworca
  • Przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu
  • Wniesieniu / wyniesieniu bagażu

Pomoc dla każdego

Pomoc świadczona jest wszystkim osobom stale lub czasowo poruszającym się na wózku lub o kulach, osobom starszym, kobietom w ciąży, osobom z dysfunkcją narządu wzroku lub słuchu, a także rodzicom z małymi dziećmi.

Najczęściej zadawane pytania

Nie, nie musisz dodatkowo płacić za asystę w podróży, bez względu na rodzaj asysty i jej ilość. Pamiętaj jednak, że zamawianie asysty u Nas musi dotyczyć chociaż jednego przejazdu w ramach Polregio.

Ilośc miejsc dla osób poruszających się na wózku może być ograniczona, w szczególności dla wielogabarytowych, elektrycznych. Nie mamy ustalonych ograniczeń. Natomiast dokładamy wszelkich starań, żeby każdy mógł przejechać danych połaczeniem. W tym celu najczęściej potrzebujemy więcej czasu na organizację takiego wagonu lub miejsca. Stąd prośba o jak najwcześniejsze zgłaszanie asysty, jak tylko jest to możliwe.

Pracownicy POLREGIO dokładają wszelkich starań, aby każde zgłoszenie dotyczące asysty przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu zostało zrealizowane. Należy jednak pamiętać, że w wielu przypadkach możliwość udzielenia pomocy zależy od dostępnego taboru. Zgłoszenie asysty z odpowiednim wyprzedzeniem da nam czas na podstawienie pociągu wyposażonego w odpowiednie urządzenia umożliwiające samodzielne wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózku.

Po otrzymaniu Twojego zgłoszenia zweryfikujemy możliwość udzielenia zamówionej asysty i tylko w przypadku braku możliwości zapewnienia pomocy, nasz pracownik skontaktuje się z Tobą.

Po zgłoszeniu przejazdu i zamówieniu asysty za pośrednictwem e-formularza lub infolinii, otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zawierające wszystkie szczegóły dotyczące Twojej podróży, które podałeś podczas zgłaszania przejazdu. Potwierdzenie zostanie wysłane na podany przez Ciebie adres e-mail.

Wszystkie szczegóły zostaną ustalone podczas zgłaszania przejazdu, a w potwierdzeniu zamówienia, które otrzymasz na podany przez Ciebie adres e-mail, znajdziesz wszystkie istotne informacje takie jak miejsce spotkania z obsługą dworca czy godziny odjazdu Twojego pociągu.

Przejazd możesz odwołać wysyłając e-mail na wskazany adres na terenie Twojego województwa lub za pośrednictwem infolinii. Odwołując przejazd ZAWSZE podaj nr zgłoszenia, który otrzymałeś przy zamawianiu asysty. Nr ten znajdziesz na potwierdzeniu, które otrzymałeś od nas e-mailem w dniu zgłaszania przejazdu. Listę adresów e-mail, na który możesz wysłać odwołanie przejazdu znajdziesz tutaj

Większość dworców kolejowych, na których świadczona jest asysta w poruszaniu się w obrębie dworca ma specjalnie wyznaczone i odpowiednio oznakowane miejsce spotkania i zostaniesz o tym poinformowany podczas zamawiania asysty. Jeżeli takie miejsce nie jest wyznaczone na dworcu, z którego odjeżdżasz, wówczas wspólnie z konsultantem infolinii ustalisz dogodne miejsce w obrębie Twojego dworca, które znasz i które łatwo jest znaleźć. Możesz również samodzielnie wskazać takie miejsce wypełniając e-formularz.

Zgłoszenie przejazdu min. 48h przed planowaną podróżą wynika z rozporządzeniu WE 1371/2004 Parlamentu Europejskiego. Czas ten umożliwia przewoźnikom podstawienie taboru przystosowanego do przewozu osób o ograniczonej mobilności, posiadającego platformę lub windę umożliwiającą samodzielne oraz bezpieczne wejście i wyjście do/z pokładu pociągu i zapewni Państwu tym samym komfort podczas całej podróży. Czas ten umożliwi również zorganizowanie asysty w poruszaniu się w obrębie mniejszych dworców czy stacji kolejowych, na których nie ma stałej obsługi.

Pomoc świadczona jest wszystkim osobom z niepełnosprawnościami oraz osobom o ograniczonej mobilności, której możliwość poruszania się jest ograniczona podczas korzystania z przejazdu pociągiem na skutek jakiejkolwiek niepełnosprawności fizycznej (zmysłowej lub ruchowej, trwałej lub przejściowej), wieku i której sytuacja wymaga specjalnej uwagi oraz dostosowania usług dostępnych dla wszystkich pasażerów do indywidualnych potrzeb takiej osoby, w tym również kobiet w ciąży czy rodzin z dziećmi.

Jeżeli na wybranym dworcu lub stacji kolejowej nie jest dostępna usługa asysty oznacza to, że otrzymasz pomoc jedynie przy wsiadaniu i wysiadaniu do pociągu, którą zapewni drużyna konduktorska.

Planując podróż kilkoma pociągami, sugerowany czas jaki należy założyć na przesiadkę to przynajmniej 30 minut, co umożliwi drużynie konduktorskiej rozłożenie windy lub rampy, a personelowi kolejowemu na danym dworcu zapewnienie pomocy w jego obrębie, w tym podczas przejścia pomiędzy peronami.