Język:

Infolinia: 703 202 020

O nas

Budujemy dobrą kolej, budujemy dobre relacje.
Istniejemy po to, aby ludzie w Polsce mogli każdego dnia wygodnie i sprawnie przemieszczać się i swobodnie realizować swoje plany. Bez względu na to, gdzie mieszkają – w małym czy dużym mieście – chcemy im ułatwić dojazd do ważnych miejsc, takich jak: praca, szkoła, urzędy, sklepy i oczywiście dom. Dzięki najszerszej siatce połączeń do wielu miejsc docieramy jako jedyni, ponieważ zależy nam na tym, aby każdy bez wyjątku mógł korzystać z kolei w swoim regionie.

Modernizujemy się, ponieważ chcemy rozwijać kolej, która będzie bezpieczna i komfortowa dla Klientów, a dla regionów będzie atrakcyjnym partnerem pierwszego wyboru. Dokładamy wszelkich starań, aby być blisko ludzi i ich spraw, wspierając w ten sposób organizację codziennego życia i pobudzając ruch w regionach, a w konsekwencji ich rozwój. Wierzymy, że nasze doświadczenie i odpowiedzialność pozwolą budować przyjazną kolej, z której Wy, nasi Klienci, i my, kolejarze, będziemy dumni. 

Wartości marki POLREGIO

PROFESJONALIZM

• wiarygodność
• efektywność
• rozwój, dążenie do doskonałości
• etyka postępowania

ODPOWIEDZIALNOŚĆ
• etos pracy, służba publiczna
• oddanie
• zapewnienie bezpieczeństwa
• troska o ludzi i środowisko

WSPÓŁPRACA
• przyjazność
• uczciwość
• dawanie wsparcia
• elastyczność, otwartość

 

W skrócie
Przewozy Regionalne, właściciel marki POLREGIO, powstały w 2001 r. Są największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1800 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta prawie 80 mln pasażerów. Pociągi POLREGIO zatrzymują się na ponad 1800 stacjach. Udział firmy w rynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi ponad 27%. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział).

Nasza historia

1.10.2001: Stworzenie na bazie Sektora Przewozów Pasażerskich PKP spółki PKP Przewozy Regionalne świadczącej usługi w całym kraju w oparciu o 16 zakładów.

1.12.2008: Przekazanie całego segmentu międzywojewódzkich połączeń pospiesznych do PKP Intercity.

22.12.2008: W wyniku przeniesienia udziałów z PKP SA właścicielami PKP PR zostały samorządy wszystkich województw. Tym samym spółka opuściła Grupę PKP.

8.12.2009: Usuwając skrótowiec PKP, firma formalnie zmieniła nazwę na Przewozy Regionalne spółka z o.o. Zmianie tej towarzyszył rozpoczęty w połowie listopada 2009 r. rebranding: nowe logo, nowe barwy korporacyjne (błękit, granat, zieleń).

1.01.2014: W miejsce zakładów utworzono 14 oddziałów i Zakład Napraw Taboru z siedzibą w Kruszewcu.

4.11.2015: Agencja Rozwoju Przemysłu przejęła większość udziałów w spółce (50% i jeden udział). Pozostała część udziałów przypadła samorządom wszystkich województw.

10.11.2016: Zgromadzenie Wspólników podjęło decyzję o wprowadzeniu na rynek nowej marki konsumenckiej POLREGIO. 8 grudnia 2016 r. Przewozy Regionalne oficjalnie zaprezentowały elementy nowej identyfikacji wizualnej, m.in. logotyp i barwy firmowe.

31.12.2016: Po raz pierwszy w swojej 15-letniej historii Przewozy Regionalne odnotowały dodatni wynik finansowy na wszystkich poziomach, osiągając zysk wynoszący ponad 51,2 mln zł.

MISJA

Nowoczesna   kolej   regionalna,   która zapewnia  bezpieczne  podróżowanie, docierając do  dużych i małych miejscowości we wszystkich regionach kraju. 

Istniejemy  po  to,  aby nasi Pasażerowie każdego dnia mogli wygodnie i sprawnie przemieszczać się bez względu na to, gdzie mieszkają.

WIZJA

Największy przewoźnik regionalny, który wyznacza standardy i cieszy się doskonałą reputacją wśród klientów i partnerów biznesowych.

Modernizujemy się, ponieważ chcemy świadczyć usługi na coraz wyższym poziomie oraz wyznaczać kierunki rozwoju pasażerskiego transportu  kolejowego. Chcemy być postrzegani jako bezpieczny, komfortowy przewoźnik pierwszego wyboru. Dokładamy wszelkich starań, aby być blisko ludzi i ich spraw, wspierając w ten sposób organizację codziennego życia i pobudzając ruch w regionach, a w konsekwencji ich rozwój. Wierzymy,  że nasze doświadczenie i odpowiedzialność pozwolą budować przyjazną kolej, z której i Wy, nasi Klienci, i my, kolejarze, będziemy dumni. 

Dla skutecznej realizacji Polityki Jakości wyznaczamy następujące cele:

  • świadczenie usług transportowych z zachowaniem standardów zgodnych z normami europejskimi,
  • zwiększenie zaufania pasażerów do świadczonych przez spółkę usług,
  • podnoszenie bezpieczeństwa podróży w uruchamianych przez spółkę pociągach, zgodnie z przyjętą Polityką bezpieczeństwa,
  • zapewnienie  pasażerom  informacji o dostępności, funkcjonalności i zasadach korzystania z oferowanych przez spółkę usług,
  • zwiększanie dostępności przewozów dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej.

Zobowiązujemy się do:

  • utrzymania i ciągłego doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością w zakresie obsługi pasażerów,
  • dbałości o dochowanie przyjętych norm jakości obsługi,
  • podwyższania kultury obsługi pasażerów,
  • doskonalenia kompetencji i wzrostu zaangażowania pracowników,
  • kompleksowej obsługi pasażerów poprzez wykorzystanie nowoczesnych technik i technologii informatycznych,
  • stałej optymalizacji oferty przewozowej i taryfowej, zgodnie z potrzebami pasażerów,
  • monitoringu rynku oraz reagowania na potrzeby i propozycje pasażerów,
  • modernizacji i taboru w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróży,
  • kształtowania wśród pracowników przekonania o tym, że za jakość pracy spółki odpowiadamy wszyscy i wszyscy tworzymy jej wizerunek.