POLREGIO to nowa marka konsumencka Przewozów Regionalnych (obecnie POLREGIO S.A.), największego polskiego przewoźnika kolejowego. Towarzyszy ona zmianom, które zaszły i będą zachodziły w naszej firmie. Obecnie (od 23.01.2020 r.) formalna nazwa spółki, stosowana w rejestrach sądowych, aktach prawnych i dokumentacji korporacyjnej to POLREGIO S.A.
Zdecydowana większość naszych połączeń to pociągi regionalne i aglomeracyjne. Zaspokajają one potrzeby transportowe mieszkańców większości regionów kraju. Z POLREGIO można dojechać do pracy, na uczelnię, do szkoły, do lekarza, na zakupy, do urzędu czy do rodziny i znajomych. W naszej ofercie są także pociągi łączące sąsiadujące ze sobą regiony, które ze względu na atrakcyjną cenę stanowią alternatywę dla połączeń oferowanych przez innych przewoźników kolejowych i autobusowych. Wspólnie z partnerami zagranicznymi uruchamiamy także pociągi przygraniczne do Czech i do Niemiec.
Nasze połączenia:
* REGIO – pociągi regionalne i aglomeracyjne kursujące w obrębie jednego województwa oraz pomiędzy sąsiadującymi ze sobą regionami, większość z nich zatrzymuje się na wszystkich stacjach, a wybrane mają charakter przyspieszony (postoje na najważniejszych stacjach),
* interREGIO – szybkie pociągi kursujące na trasie Łódź – Warszawa zatrzymujące się na wybranych stacjach
Rozkład jazdy naszych pociągów tworzony jest na zamówienie organizatorów połączeń regionalnych, czyli samorządów wojewódzkich. O tym, na jakich trasach i z jaką częstotliwością kursują pociągi POLREGIO, decydują urzędy marszałkowskie. Jako przewoźnik wspólnie z samorządami dążymy do stworzenia rozkładu jazdy, który w możliwie największym stopniu zaspokaja potrzeby lokalnej społeczności. Warto więc przesłać swoje do odpowiedniego urzędu marszałkowskiego oraz do naszego oddziału. Ze wszystkimi urzędami można skontaktować się mailowo, a wybrane samorządy organizują konsultacje społeczne dotyczące rozkładu jazdy. Ostateczny wpływ na kształt rozkładu jazdy ma jednak zarządca torów, czyli spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Rozkład jazdy naszych pociągów i ceny biletów można sprawdzić na naszej stronie internetowej. Dostępna jest tam również mapa połączeń. Informacje o rozkładzie jazdy naszych pociągów można uzyskać także na infolinii: 22 474 00 44.
Nasze bilety najlepiej kupić przez internet: na stronie internetowej lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Bilety dostępne są również w kasach biletowych POLREGIO i większości innych przewoźników kolejowych, w biletomatach, u obsługi pociągu. Uwaga! W naszym cenniku znajdują się opłaty za wydanie biletu w pociągu. Są one pobierane tylko od pasażerów wsiadających na stacjach, na których jest czynna kasa biletowa. Jeśli na Twojej stacji nie ma czynnej kasy biletowej, możesz kupić bilet na pokładzie pociągu bez dodatkowych opłat. Pamiętaj jednak, aby wsiąść do pociągu pierwszymi drzwiami (licząc od początku składu) i zgłosić obsłudze chęć kupna biletu.
Tak, pod koniec lipca 2019 r. Spółka zakończyła proces wdrażania mobilnych terminali do płatności kartą płatniczą. Obecnie już we wszystkich pociągach POLREGIO za bilet można zapłacić także kartą płatniczą.
Z większością przewoźników regionalnych mamy zawarte porozumienia dotyczące honorowania biletów. Zakres honorowania biletów i ofert promocyjnych jest jednak zróżnicowany. Zachęcamy do zapoznania się z zasadami wzajemnego honorowania biletów z konkretnym operatorem.
Jeśli na Twojej stacji nie ma kasy biletowej lub w chwili rozpoczęcia podróży jest ona nieczynna, możesz kupić bilet w pociągu u obsługi, nie ponosząc dodatkowych kosztów lub w automacie mobilnym w pociągach, w których zgodnie z informacjami zamieszczonymi w rozkładzie jazdy są one dostępne. Pamiętaj jednak, aby wsiąść do pociągu pierwszymi drzwiami i od razu zgłosić konduktorowi chęć kupna biletu.
W przypadku przejazdu pociągiem wyposażonym w automat mobilny zakup bilet w automacie niezwłocznie po wejściu do pociągu lub udaj się po niego do obsługi. Zajmując miejsce w dowolnej części pociągu, możesz zostać potraktowany jako pasażer bez biletu. Jeśli na stacji rozpoczęcia podróży jest czynna kasa biletowa, również możesz kupić bilet u konduktora, ale do ceny biletu zostanie doliczona opłata za jego wydanie.
Opłaty są zróżnicowane i zależą od rodzaju biletu oraz od długości pokonywanej trasy. Szczegółowy cennik opłat dodatkowych znajduje się tutaj - otwórz cennik. Pamiętaj, że bilet możesz kupić wcześniej, nawet 30 dni przed wyjazdem. Nie tylko w kasie, ale także w biletomacie czy przez internet.
Część pasażerów nie musi wsiadać do pociągu pierwszymi drzwiami. Mogą oni od razu zająć dowolne, najwygodniejsze dla nich miejsca, a bilet kupić w czasie kontroli. Należą do nich pasażerowie niepełnosprawni oraz osoby o ograniczonej sprawności ruchowej, opiekunowie/przewodnicy ww. osób, osoby które ukończyły 70 lat, a także osoby odbywające przejazd z dziećmi w wieku do lat 4 i kobiety w ciąży. Podróżujący z rowerami również nie muszą wsiadać do pociągu pierwszymi drzwiami ale w przypadku braku zarówno biletu na przejazd, jak i biletu na przewóz roweru, oprócz opłat za odpowiednie bilety, zostanie im naliczona jedna opłata za wydanie w pociągu biletu na przejazd. W pociągach uruchamianych przez POLREGIO, w relacjach wewnętrznych na obszarze województwa pomorskiego, ograniczonego stacjami: Bukowo Człuchowskie, Czarne, Gardeja, Prabuty, Silno, Słosinko, Smętowo, Stare Pole, Sycewice, Szlachta, podróżny, który nie nabył biletu na przewóz roweru, a zamierza zrealizować jego przewóz, zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić się do obsługi pociągu w celu uzyskania informacji o możliwości przewozu roweru w pociągu. Obsługa pociągu sprawując nadzór nad liczbą przewożonych rowerów ma prawo odmówić przewozu roweru, jeśli w pociągu wszystkie miejsca przeznaczone do przewozu rowerów są zajęte lub taki przewóz zagraża bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie.
Podróżny może odstąpić od umowy przewozu przed rozpoczęciem podróży, albo na stacji zatrzymania pociągu na drodze przewozu. Po rozpoczęciu terminu ważności, warunkiem zwrotu należności za częściowo lub całkowicie niewykorzystany bilet jest uzyskanie przez podróżnego odpowiedniego poświadczenia biletu. Poświadczenia takie są dokonywane w punktach odprawy lub przez pracowników drużyn konduktorskich. Zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystany (odpowiednio poświadczony) bilet, można uzyskać w dowolnym punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów danego rodzaju w terminie do 3 miesięcy, licząc od dnia ważności biletu, pod warunkiem zwrócenia przez podróżnego oryginału poświadczonego biletu. Od zwracanych należności potrąca się 10% odstępnego.
Zwrotu należności można również dochodzić w drodze reklamacji dołączając do niej kopię odpowiednio poświadczonego biletu.
Nie wymagają poświadczenia bilety zwracane przed rozpoczęciem terminu ważności.
Jeżeli system odrzuca dane logowania, z których korzystałeś dotychczas do zakupu biletów na przejazd naszymi pociągami oznacza to, że najprawdopodobniej jest to login i hasło do systemu jednego z naszych agentów. Prosimy o próbę zarejestrowania konta w naszym systemie pod adresem: https://polregio.pl/pl/konto/rejestracja/.
Jeżeli przycisk wyboru Twojego banku jest wyszarzony, oznacza to, że przewidywany czas nadejścia potwierdzenia płatności wskazuje, iż bilet zostanie udostępniony później, niż godzina odjazdu wybranego przez Ciebie pociągu.
Po pierwsze, uzupełnij dane niezbędne do wystawienia faktury w 'Moim koncie' <https://bilety.polregio.pl/profile/my-data>. Następnie przejdź do zakładki 'Bilety' <https://bilety.polregio.pl/profile/my-orders>, znajdź zakup, do którego chcesz otrzymać fakturę, kliknij w 'Opcje' i 'Wygeneruj fakturę'.
Termin ważności biletu jest podany na bilecie i rozpoczyna się od daty albo od daty i godziny na nim wskazanych. Bilet jest ważny we wskazanej na nim relacji i określonym rodzaju pociągu. Rozkład jazdy ma charakter czysto informacyjny, co oznacza że bilet może być wykorzystany w ramach terminu jego ważności podczas przejazdu jednym ze wskazanych pociągów.
Tak, jeżeli zakup odbywał się w jednej transakcji (świadczy o tym ten sam numer transakcji i data i godzina zakupu), wówczas wszystkie bilety mogą należeć do jednego właściciela, który w czasie kontroli wskazuje osoby, które z nim podróżują na ich podstawie.
Jeśli pozostało więcej niż 15 min. do rozpoczęcia ważności Twojego biletu: jeżeli dokonałeś zakupu biletu za pomocą internetowego systemu sprzedaży biletów mPOLREGIO (dostępnego pod adresem www.bilety.polregio.pl), przejdź do zakładki 'Moje konto' https://bilety.polregio.pl/profile/my-orders logując się danymi konta, z którego dokonano zakupu danego biletu, odnajdź bilet i kliknij 'Opcje' i 'Zwróć'.
Jeśli Twój bilet rozpoczął już swoją ważność lub rozpocznie ją za 15 min. lub mniej: zwrot w pełni niewykorzystanego biletu internetowego, po rozpoczęciu jego ważności lub w czasie mniejszym niż 15 min. jest możliwy wyłącznie w drodze reklamacji złożonej poprzez formularz reklamacji, skarg i wniosków <https://polregio.pl/pl/obsluga-klienta/formularz-reklamacji-skarg-i-wnioskow/>.
Tak.
1. Za całkowicie niewykorzystany bilet odcinkowy na przejazdy wielokrotne zwrócony przed
rozpoczęciem terminu ważności dokonuje się zwrotu zapłaconych należności po potrąceniu
10% odstępnego.
2. Za częściowo niewykorzystany bilet odcinkowy zwrócony:
- nie później niż pierwszego dnia ważności – w przypadku biletu tygodniowego,
- nie później niż dziesiątego dnia ważności – w przypadku biletu miesięcznego,
- nie później niż trzydziestego dnia ważności – w przypadku biletu kwartalnego.
dokonuje się zwrotu należności proporcjonalnie do czasu, w jakim bilet był niewykorzystany, po potrąceniu 10% odstępnego. Potrącana kwota odstępnego nie może być wyższa niż 120,00 zł.
Warunkiem zwrotu należności w punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż danego rodzaju biletów jest zwrócenie przez podróżnego oryginału biletu.
Zwrotu należności można również dochodzić w drodze reklamacji dołączając do niej kopię biletu.
W pociągu innego przewoźnika, w którym realizowany jest przejazd należy uzyskać stosowne poświadczenie o niewykorzystaniu biletu. Zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystany (odpowiednio poświadczony) bilet można uzyskać w dowolnym punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów danego rodzaju w terminie do 3 miesięcy, licząc od dnia ważności biletu, pod warunkiem zwrócenia przez podróżnego oryginału poświadczonego biletu. Zwrotu należności można również dochodzić w drodze reklamacji dołączając do niej kopię odpowiednio poświadczonego biletu.
Tak. Podróżny bez ważnego dokumentu przewozu ma obowiązek zgłoszenia tego faktu obsłudze pociągu przed lub niezwłocznie po wejściu do pociągu (pierwszymi drzwiami licząc od czoła pociągu). W przypadku nieobecności obsługi w tej części pociągu – podróżny zobowiązany jest oczekiwać na jej przybycie. W pociągu oprócz opłaty taryfowej za przejazd pobiera się opłatę za wydanie biletu w pociągu (której wysokość jest uzależniona od rodzaju biletu i odległości przejazdu). Niedostosowanie się do tej zasady skutkuje obciążeniem podróżnego opłatą taryfową za przejazd wraz z opłatą dodatkową w kwocie 300 zł. Jeżeli pasażer uiści tę opłatę w ciągu 7 dni, kwota opłaty dodatkowej ulega obniżeniu do kwoty 150 zł. W przypadku natychmiastowego uregulowania należności bezpośrednio w pociągu uprawnionemu pracownikowi drużyny konduktorskiej opłata dodatkowa wynosi 60 zł. W § 10 Regulaminu przewozu (RPR), udostępnionym na stronie internetowej POLREGIO, wymienione są grupy podróżnych zwolnione z obowiązku zgłaszania się do obsługi pociągu niezwłocznie po wejściu do pociągu (np. osoby niepełnosprawne, kobiety w ciąży, itp.).
Osoby niepełnosprawne i osoby o ograniczonej sprawności ruchowej (w tym opiekun/przewodnik takiej osoby) są zwolnione z obowiązku zgłaszania braku ważnego dokumentu przewozu i/lub dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowego przejazdu oraz zamiaru zmiany umowy przewozu. Odprawy tych osób dokonuje się w trakcie kontroli dokumentów przewozu, bez pobierania opłaty za wydanie biletu w pociągu.
Poświadczenie o opóźnieniu pociągu, na żądanie podróżnego, wydaje obsługa tego pociągu lub pracownik punktu odprawy.
1. Dzieci w wieku powyżej 4 lat do rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania
przedszkolnego uprawnione są do ulgi ustawowej 37% przy przejazdach w pociągach uruchamianych przez
POLREGIO, przewidzianych w rozkładzie jazdy, na podstawie biletów jednorazowych.
Dokumentem poświadczającym uprawnienie do tej ulgi jest odpowiednio:
1) dokument stwierdzający wiek dziecka (np. książeczka zdrowia dziecka);
2) w przypadku odroczenia spełnienia obowiązku szkolnego – zaświadczenie wydane przez dyrektora publicznej szkoły podstawowej;
3) w przypadku dzieci dotkniętych inwalidztwem lub niepełnosprawnością – legitymacja przedszkolna dla dziecka niepełnosprawnego.
2. Dzieci odbywające roczne przygotowanie przedszkolne (obowiązek odbywania rocznego przygotowania przedszkolnego rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat) są uprawnione do przejazdów w pociągach uruchamianych przez POLREGIO, przewidzianych w rozkładzie jazdy, na podstawie biletów:
1) jednorazowych – z ulgą 37%;
2) miesięcznych imiennych – z ulgą 49%.
Dokumentem poświadczającym te uprawnienia jest zaświadczenie o spełnianiu obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, wydawane przez jednostkę prowadzącą przygotowanie przedszkolne.
Ulga na przejazd pociągami uruchamianymi przez POLREGIO przysługuje dzieciom i młodzieży od rozpoczęcia odbywania rocznego przygotowania przedszkolnego oraz w okresie od rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej do ukończenia szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej – publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, nie dłużej niż do ukończenia 24. roku życia.
Prawo do korzystania z ulgi 51% na podstawie biletów jednorazowych i miesięcznych imiennych przysługuje studentom szkół wyższych (dziennych, wieczorowych lub zaocznych) do ukończenia 26 roku życia.
Studenci – studiujący za granicą do ukończenia 26 roku życia, posiadający legitymację ISIC mogą korzystać z ulgi studenckiej tj. 51% na podstawie biletów jednorazowych i miesięcznych imiennych przy przejazdach pociągami uruchamianymi przez POLREGIO po okazaniu do kontroli w pociągu, w przypadku:
1) obywateli polskich – legitymacji studenckiej wydanej przez polską szkołę wyższą albo międzynarodowej legitymacji studenckiej International Student Identity Card (ISIC) okazywanej wraz z dowodem osobistym lub innym dokumentem umożliwiającym stwierdzenie tożsamości i wieku osoby uprawnionej; dane osoby uprawnionej potwierdzać można również przy użyciu aplikacji mObywatel,
2) obywateli Unii Europejskiej – w rozumieniu ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 293) legitymacji studenckiej wydanej przez polską szkołę wyższą albo międzynarodowej legitymacji studenckiej International Student Identity Card (ISIC) okazywanej wraz z dokumentem potwierdzającym prawo stałego pobytu, o którym mowa w art. 48 ust. 1 tej ustawy,
3) członków rodziny obywatela Unii Europejskiej – w rozumieniu ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin legitymacji studenckiej wydanej przez polską szkołę wyższą albo międzynarodowej legitymacji studenckiej International Student Identity Card (ISIC) okazywanej wraz z kartą stałego pobytu członka rodziny obywatela UE, o której mowa w art. 48 ust. 2 tej ustawy,
wraz z ważnym biletem na przejazd.
Potwierdzenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentu poświadczającego uprawnienia do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu może dokonać wystawca dokumentu, osoba obsługująca podróżnych w punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów na przejazdy pociągami POLREGIO lub upoważniony pracownik w zakładzie POLREGIO.
Nasi pasażerowie mają sporo możliwości obniżania kosztów podróży. Posiadamy zarówno oferty dla stałych klientów, jak i dla osób podróżujących z nami nieregularnie. Informacje o ofertach krajowych, obowiązujących w całej Polsce, można znaleźć tutaj: przejdź do strony ofert i promocji. Jeśli podróżujesz w obrębie jednego regionu, warto sprawdzić nasze oferty lokalne i aglomeracyjne, opierające się na honorowaniu biletów komunikacji miejskiej. Podróżni wybierający się za granicę również mogą kupić tańsze bilety – wszystkie oferty międzynarodowe prezentujemy tutaj. LINK Warto śledzić także naszą stronę i profile w mediach społecznościowych. Informujemy tam o promocjach czasowych.
Bilety na wszystkie nasze połączenia sprzedawane są na daną trasę, nie na kurs o konkretnej godzinie. Godzina wyjazdu widoczna na bilecie ma jedynie charakter informacyjny. Staramy się dostosowywać pojemność naszych pociągów do aktualnych potrzeb. Liczba miejsc w poszczególnych składach wynika m.in. z decyzji konkretnego organizatora połączeń kolejowych (samorządu województwa), który zleca nam świadczenie usług w danym regionie.
Jeśli korzystasz ze smartfona lub tabletu, polecamy Ci aplikację Rozkład Kolejowy przygotowaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Znajdują się tam informacje o planowych i rzeczywistych godzinach kursowania wszystkich pociągów POLREGIO i innych przewoźników. Można ją bezpłatnie pobrać w sklepach internetowych Google Play, iTunes, Windows Phone.
Jeśli na Twojej stacji nie ma megafonów i elektronicznych tablic informacyjnych, informacje o opóźnieniach wszystkich naszych pociągów możesz uzyskać pod specjalnymi numerami telefonów (24 h). Wystarczy wybrać interesujący Cię region, przejdź na portalpasazera.pl.
Rozkład naszych pociągów układany jest w taki sposób, aby umożliwić pasażerom podróże z przesiadkami na najważniejszych stacjach. Jako że w ruchu kolejowym, podobnie jak na drodze, zdarzają się utrudnienia, nie zawsze pociągi oczekują na pociągi opóźnione (zarówno POLREGIO, jak i innych przewoźników). Jeśli Twój pociąg opóźni się, koniecznie zgłoś konduktorowi, na jakiej stacji chcesz się przesiąść. Obsługa pociągu skontaktuje się z dyspozytorem ruchu i poinformuje Cię możliwości kontynuowania podróży.
Część naszych pojazdów oraz obiektów infrastruktury kolejowej (dworców, przystanków) jest w pełni przystosowania do obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Czasami jednak na niektórych etapach podróży potrzebna będzie Ci pomoc naszego personelu lub obsługi dworców. Dlatego prosimy o wcześniejsze zgłoszenie chęci podróży na danej trasie i zapoznanie się z informacjami umieszczonymi na naszej stronie internetowej: przejdź do strony Obsługa osób niepełnosprawnych.
Każdy pasażer może zabrać ze sobą do 3 sztuk bagażu ręcznego takiego jak: walizka, plecak, torba podróżna, neseser, narty, paczka, karton, drobny sprzęt gospodarstwa domowego. Bezpłatnie można przewozić również: wózek inwalidzki (lub inny, z którego podczas przejazdu korzysta osoba niepełnosprawna lub o ograniczonej sprawności ruchowej), wózek dziecięcy (przewożony przez osobę podróżującą razem z dzieckiem), instrumenty muzyczne, sztalugi, duże teczki rysunkowe, złożoną hulajnogę, złożony i opakowany w pokrowiec rower oraz rowerek dziecięcy (dwu- lub trójkołowy).
Bagaż ręczny powinien być przewożony w taki sposób, aby nie utrudniał przejścia i nie przeszkadzał innym podróżnym.
Nasi pasażerowie mają możliwość przewiezienia dodatkowego bagażu ręcznego i innych przedmiotów. Wiąże się to jednak z koniecznością wykupienia biletu w zryczałtowanej cenie (8,40 zł), niezależnej od długości pokonywanej trasy. Odpłatnie możesz przewozić:
- każdą łatwo przenośną rzecz (poza trzema sztukami bagażu ręcznego przewożonego bezpłatnie),
- wózek inwalidzki (gdy w trakcie przejazdu nie korzysta z niego osoba niepełnosprawna),
- wózek dziecięcy (gdy pasażer podróżuje bez dziecka),
- przedmiot przestrzenny (1 sztukę), np. niezłożoną hulajnogę, przyczepkę do roweru, składany kajak, rower treningowy, lodówkę, pralkę.
Dodatkowy bagaż ręczny można przewozić pod warunkiem, że jego rozmiary umożliwiają sprawny załadunek i wyładunek z pociągu oraz jeśli nie utrudnia on przejścia i nie przeszkadza innym podróżnym. Większe bagaże można przewozić tylko w określonych częściach pociągu, które oznaczone są odpowiednimi piktogramami.
Każdy pasażer może zabrać ze sobą jeden rower. Rowery można transportować w wyznaczonych miejscach: na specjalnych stojakach i wieszakach oraz w przedziałach dla podróżnych z większym bagażem ręcznym. Przedziały z miejscami do przewozu rowerów oznaczone są odpowiednimi piktogramami. Jeśli w danym pociągu nie ma specjalnie wyznaczonych miejsc, rowery można przewozić w pierwszym lub ostatnim przedsionku.
Podróżny może kupić jednorazowy bilet na przewóz roweru w kasie biletowej wyłącznie w przypadku, gdy w danym pociągu/pociągach są dostępne miejsca na jego przewiezienie. W przypadku braku miejsca kasa biletowa informuje o tym podróżnego i po wyrażeniu przez niego zgody wydaje jedynie bilet na przejazd. Pasażer posiadający bilet na przejazd podróżujący z rowerem, bez uiszczenia opłaty za jego przewóz, nie musi zgłaszać się do obsługi pociągu. Osobie takiej podczas kontroli dokumentów przewozu w pociągu wydawany jest bilet na przewóz roweru, bez pobierania opłaty za jego wydanie. Podróżny nie posiadający zarówno biletu na przejazd, jak i biletu na przewóz roweru, również nie musi zgłaszać się do obsługi pociągu, ale podczas kontroli obsługa wyda odpowiednie bilety, pobierając jedną opłatę za wydanie w pociągu biletu na przejazd.
W przypadku podróżnych odbywających przejazd na podstawie biletów wg oferty Taryfa pomorska, osoba zamierzająca przewieźć rower, która nie dokonała zakupu biletu na przewóz przed podróżą, zobowiązana jest zgłosić się do obsługi pociągu w celu uzyskania informacji o możliwości realizacji usługi przewozu roweru. Obsługa pociągu sprawując nadzór nad liczbą przewożonych rowerów ma prawo odmówić przewozu roweru, jeśli w pociągu wszystkie miejsca przeznaczone do przewozu roweru są zajęte lub taki przewóz zagraża bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie. Osoba odbywająca podróż bez ważnego biletu na przewóz roweru, traktowana jest jak osoba bez ważnego dokumentu przewozu i od osoby takiej oprócz należnej opłaty za przewóz pobierana jest również opłata dodatkowa (z wyłączeniem osób wymienionych w § 10 ust. 7 RPR).
Ponadto, w pociągach uruchamianych przez POLREGIO, w relacjach wewnętrznych na obszarze województwa wielkopolskiego, ograniczonego stacjami: Wydartowo, Wyrzysk Osiek, Lipka Krajeńska, Lotyń, Szydłowo Krajeńskie, Krzyż, Zbąszyń, Lasocice, Rawicz, Pawłów Wlkp., Łęka Opatowska, Radliczyce – podróżny
z rowerem nieposiadający biletu na przejazd oraz biletu na przewóz roweru, nie musi zgłaszać się do obsługi pociągu. Osobie takiej wydaje się bilet na przejazd oraz bilet na przewóz roweru, bez pobierania opłaty za ich wydanie.
W czasie podróży rowery przewożone są pod opieką pasażerów i nie mogą utrudniać podróżowania innym osobom oraz zagrażać ich bezpieczeństwu. Informacja o możliwości przewozu rowerów w danym pociągu jest zamieszczona w rozkładzie jazdy. Nie ma możliwości przewozu rowerów w autobusach komunikacji zastępczej.
Ceny biletów:
Złożony i opakowany w pokrowiec rower oraz rowerek dziecięcy (dwu- lub trójkołowy) można przewozić bezpłatnie.
Informacje o możliwości podróżowania z rowerem za granicę można znaleźć tutaj: przejdź do sekcji" Przepisy, taryfy".
W naszych pociągach bezpłatnie można przewozić małe zwierzęta (w tym psy) znajdujące się w transporterach lub innych odpowiednich pojemnikach (klatkach, pudłach, koszach, skrzynkach itp.),zabezpieczających przed wyrządzeniem szkody innym podróżnym i ich rzeczom.
Natomiast przewóz psa w pociągach uruchamianych przez POLREGIO przy przejazdach w relacjach wewnętrznych na obszarze województwa pomorskiego, ograniczonego stacjami: Bukowo Człuchowskie, Czarne, Gardeja, Prabuty, Silno, Słosinko, Smętowo, Stare Pole, Sycewice, Szlachta – od dnia 15 marca 2024 r. odbywa się nieodpłatnie, z wyłączeniem przewozu realizowanego do/z obszaru innego województwa albo tranzytu przez obszar województwa pomorskiego.
Chcąc przewieźć większego psa (nieumieszczonego w pojemniku), trzeba dokupić bilet w zryczałtowanej cenie 5,40 zł, niezależnie od długości pokonywanej trasy. Należy jednak pamiętać o tym, by pies był na smyczy i w kagańcu oraz mieć przy sobie aktualne świadectwo szczepienia.
Zwierzęta mogą być przewożone w pociągach pod warunkiem, że nie są uciążliwe dla współpodróżnych, np. z powodu hałasu lub zapachu; nie mogą przebywać na siedzeniach, nawet jeśli podróżny zabezpieczy miejsce (np. kocem). Podróżni odpowiadają za stan sanitarny miejsc zajętych przez zwierzęta. Przewóz zwierząt uzależniony jest od uzyskania zgody współpasażerów. Taka zgoda nie jest wymagana w przypadku przewozu: psów przewodników osób niewidomych, psów asystentów osób niepełnosprawnych oraz psów służbowych. Przepis ten nie dotyczy także zwierząt w wagonach bezprzedziałowych.
Szczegółowe informacje o zasadach przewozu zwierząt można znaleźć w Regulaminie Przewozów: przejdź do sekcji" Przepisy, taryfy".
W naszej spółce funkcjonują biura rzeczy znalezionych. Trafiają tam rzeczy osobiste i bagaże pozostawione w pociągach. Numer telefonu i adres odpowiedniego biura rzeczy znalezionych można znaleźć tutaj: przejdź do sekcji "Biuro Rzeczy Znalezionych". Wyboru biura rzeczy znalezionych należy dokonać w zależności od trasy pociągu, w którym prawdopodobnie został pozostawiony Twój bagaż.
Podróżny albo osoba uprawniona może złożyć do przewoźnika reklamację z tytułu świadczonych usług, które dotyczą:
1) niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu albo doznanego uszczerbku na zdrowiu lub mieniu
2) zwrotu za niewykorzystane lub częściowo niewykorzystane dokumenty przewozu (bilety) i pobrane w pociągu opłaty dodatkowe,
3) zakwestionowania przez podróżnego zasadności wystawionego przez przewoźnika wezwania do zapłaty
4) odszkodowania z tytułu opóźnienia pociągu interREGIO albo pociągu komunikacji międzynarodowej,
5) niewykorzystanej całkowicie lub częściowo REGIOkarty.
Reklamację składa się w formie papierowej, osobiście lub przesyłką pocztową albo w formie elektronicznej, tj. z wykorzystaniem e-formularz, dostępnego na stronie internetowej POLREGIO, w zakładce Obsługa klienta.
Reklamacja powinna zawierać:
1) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) składającego reklamację;
2) uzasadnienie reklamacji, a w przypadku reklamacji dotyczących wezwań do zapłaty, również serię i numer każdego z wystawionych wezwań;
3) kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozu);
4) wykaz załączonych dokumentów (do reklamacji powinny być dołączone, odpowiednio do przedmiotu roszczenia, kopie dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu, w szczególności bilet na przejazd, bilet na przewóz, poświadczenia wydane w punkcie odprawy lub w pociągu, kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym poświadczających uprawnienia do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów);
5) numer rachunku bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności;
6) podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji – w przypadku reklamacji wnoszonej w formie
pisemnej;
Kopie dokumentów poświadczających uprawnienie do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów załączone do reklamacji muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem. Potwierdzenia może dokonać np. wystawca dokumentu, osoba obsługująca podróżnych w punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów na przejazdy pociągami POLREGIO lub upoważniony pracownik w zakładzie POLREGIO.
Reklamację w formie pisemnej można złożyć osobiście w centrali lub jednym z zakładów POLREGIO, których dane kontaktowe wskazane są na stronie internetowej POLREGIO (w tym również przesyłką pocztową), a także w punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów na przejazdy pociągami POLREGIO.
Reklamację można również złożyć za pomocą e-formularza dostępnego na stronie internetowej POLREGIO w zakładce Obsługa klienta.
Tak. Reklamację można złożyć za pomocą e-formularza dostępnego na stronie internetowej POLREGIO w zakładce Obsługa klienta.
Reklamację kwestionującą zasadność wystawionego wezwania do zapłaty, udokumentowanie przez podróżnego posiadania ważnego dokumentu przewozu, którego nie miał podczas przejazdu lub udokumentowanie uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu, w związku z brakiem których zostało wystawione wezwanie do zapłaty, wniosek o rozłożenie należności w ratach lub ugodę dot. terminu i formy spłaty zadłużenia, należy kierować na adres:
Biuro Windykacji Należności Przewozowych (60-715 Poznań, ul. Kolejowa 5)
e-mail: [email protected]
tel .: 783 933 069, 783 933 067 , 783 933 070, 783 932 872, 783 927 497
lub za pośrednictwem e-formularza.
POLREGIO S.A. udziela odpowiedzi niezwłocznie, nie później niż:
1) w przypadku reklamacji dotyczących odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku śmierci, zranienia,
uszkodzenia lub utraty bagażu ręcznego spowodowane w wyniku wypadku związanego z ruchem
kolejowym – w ciągu 1 miesiąca od dnia jej przyjęcia;
jeżeli POLREGIO w usprawiedliwionych przypadkach nie może udzielić odpowiedzi w ciągu 1 miesiąca, wówczas
przed upływem tego terminu informuje reklamującego, w jakim terminie (krótszym niż 3 miesiące od dnia
przyjęcia reklamacji) może on spodziewać się odpowiedzi,
2) w przypadku wniosku o odszkodowanie z tytułu opóźnionego przyjazdu pociągu interREGIO – w ciągu 1 miesiąca od dnia przyjęcia,
3) w przypadku pozostałych reklamacji – nie później niż w terminie 30 dni od dnia ich przyjęcia.
Podróżny może złożyć skargę drogą elektroniczną za pomocą e-formularza dostępnego stronie internetowej POLREGIO, w zakładce Obsługa klienta , albo w formie pisemnej w centrali lub jednym z zakładów POLREGIO, których dane kontaktowe wskazane są na stronie internetowej POLREGIO (w tym również przesyłką pocztową) a także w punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów na pociągi POLREGIO. Skargę można złożyć w terminie do 3 miesięcy od dnia zdarzenia.
POLREGIO S.A. udziela odpowiedzi na skargę nie później niż w terminie jednego miesiąca od dnia jej przyjęcia. W usprawiedliwionych przypadkach informuje skarżącego o terminie (krótszym niż trzy miesiące od daty złożenia skargi/wniosku), w jakim może spodziewać się odpowiedzi.
Przewoźnik nie udziela odpowiedzi, jeśli skarga nie zawiera imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu zamieszkania (siedziby) wnoszącego lub jeśli zawiera wyrażenia powszechnie uznawane za wulgarne lub obraźliwe, traktując ją jako uwagi, którymi podróżny chce się podzielić z przewoźnikiem.
Zadaniem KRD jest ochrona wszystkich podmiotów funkcjonujących na rynku przed niesolidnymi kontrahentami i klientami, którzy nie spłacają terminowo swoich zobowiązań. Dłużnicy notowani w Krajowym Rejestrze Długów przestają być anonimowi i tracą wiarygodność w kontaktach handlowych.
Dłużnicy notowani w KRD mają problemy z uzyskaniem kredytu, skorzystaniem z oferty leasingu, podpisaniem umowy na usługi telekomunikacyjne lub inne usługi abonamentowe.
Aby doszło do usunięcia danych z rejestru KRD dłużnik musi spłacić swoje zobowiązanie, wówczas wierzyciel ma 14 dni aby wykreślić go z listy dłużników. Informacje o zadłużeniu przechowywane są w bazie danych KRD przez okres 10 lat lub do momentu spłaty zobowiązania.
Jeśli masz zadłużenie wobec POLREGIO S.A. spłać swoje zobowiązanie przed wpisem do KRD.
Cesja wierzytelności inaczej zwana też przelewem wierzytelności jest umową cywilnoprawną, która przenosi prawo do wierzytelności z cedenta (wierzyciela) na osobę trzecią (cesjonariusza). Przedmiotem cesji może być każda wierzytelność, o ile nie sprzeciwiałoby się to ustawie, zapisom umownym lub właściwości zobowiązania. Jeśli umowa cesji nie stanowi inaczej, cesjonariusz nabywa wszystkie prawa związane z wierzytelnością, tj. prawa do odsetek, zabezpieczenia, itp. Dłużnik nie musi wyrażać zgody na dokonanie cesji przez cedenta, chyba że zostało to określone w umowie zawartej między nim a wierzycielem. Cesja w żaden sposób nie zmienia zobowiązania dłużnika ani praw wynikających z wierzytelności. Zmienia się jedynie osoba wierzyciela.
Aktualne informacje dla klientów i partnerów biznesowych publikujemy na naszej stronie internetowej polregio.pl. Zachęcamy także do śledzenia nas na portalach Facebook i Twitter.