Język:

Infolinia: 703 202 020
Opłata 1,29zł brutto/min połączenia. Realizator usługi: Progress Plus s.c.

Ikonka i dla artykułów informacyjnych Ogólnopolskie
Opolskie stawia na kolej. Umowa z POLREGIO na 10 lat

  • Podpisanie umowy wieloletniej pomiędzy POLREGIO a Województwem Opolskim.

    Podpisanie umowy wieloletniej pomiędzy POLREGIO a Województwem Opolskim.

    Podpisanie umowy przez POLREGIO - Artur Martyniuk - Prezes (po prawej) i Adam Pawlik - Członek Zarządu (po lewej). Fot. POLREGIO

  • Podpisanie umowy wieloletniej pomiędzy POLREGIO a Województwem Opolskim

    Podpisanie umowy wieloletniej pomiędzy POLREGIO a Województwem Opolskim

    Podpisanie umowy przez UMWO. Andrzej Buła - Marszałek (po lewej) i Szymon Ogłaza Członek Zarządu Województwa (po prawej) Fot. UMWO

Ponad 32 mln kilometrów – taką odległość w ciągu 10 lat mają pokonać pociągi POLREGIO w ramach podpisanej dzisiaj z Województwem Opolskim umowy o wartości blisko 696 mln zł. Kontrakt będzie realizowany w ramach tzw. bezpośredniego powierzenia do grudnia 2030 roku.

POLREGIO i Województwo Opolskie podpisało dzisiaj 10-letnią umowę na świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów kolejowych w województwie opolskim. Umowa o wartości 695,6 mln zł (dokładnie: 695 672 206,14 zł) będzie obowiązywała od 13 grudnia 2020 r. do 14 grudnia 2030 r. i przewiduje pracę eksploatacyjną na poziomie blisko 32,5 mln pockm (dokładnie: 32 444 560,580 pockm).

Budowanie atrakcyjnej oferty dla pasażerów kolei regionalnej ma swoje podłoże w stabilnej i przewidywalnej współpracy przewoźnika z władzami lokalnymi. Cieszę się, że ma to miejsce także w województwie opolskim, czego efektem jest podpisana dzisiaj 10-letnia umowa na przewozy kolejowe. Wspólnie z samorządem zapewniamy na najbliższe lata bezpieczny, szybki i komfortowy transport dla pasażerów. Równolegle z podpisywaniem kolejnych umów z samorządami przygotowujemy plan inwestycyjny zakładający wymianę lub modernizację znacznej części taboru i inwestycje w zaplecza techniczne – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu – Dyrektor Generalny POLREGIO.

To ogromne wyzwanie finansowe dla Samorządu Województwa, bo umowa zakłada, że rocznie pociągi regionalne będą obsługiwały połączenia o łącznej długości około 3,25 miliona kilometrów, czyli tak jak w tym roku. Oczywiście w dalszym ciągu czynimy starania o kolejne pieniądze na zakupy nowoczesnego taboru do obsługi naszych mieszkańców. Będziemy także zabiegać w nowej perspektywie o środki na poprawę stanu linii kolejowych, co w połączeniu z nowym taborem zapewni odpowiedni poziom usług, jak też przekona większą liczbę osób do rezygnacji z własnego środka transportu na rzecz transportu zbiorowego – mówi Andrzej Buła, Marszałek Województwa Opolskiego.

Zdecydowaliśmy się na powierzenie spółce POLREGIO zadania realizacji kolejowych przewozów pasażerskich aż na 10 lat nie tylko ze względu na dotychczasową dobrą współpracę, ale przede wszystkim dlatego, że naszym celem jest zapewnianie mieszkańcom stabilnej oferty przewozowej. To w transporcie zbiorowym upatrujemy możliwości rozwoju województwa oraz chcemy zachęcić mieszkańców do korzystania z pociągów jako ekologicznego i bezpiecznego środka transportu – mówi Szymon Ogłaza, Członek Zarządu Województwa Opolskiego.

Nieodzownym elementem nowoczesnej kolei regionalnej jest atrakcyjna oferta dla pasażerów. Dzięki podpisanej dzisiaj 10-letniej umowie możemy planować jej rozwój w dłuższej perspektywie, a także ze spokojem spoglądać w przyszłość spółki POLREGIO – powiedział Adam Pawlik, Członek Zarządu – Dyrektor Handlowy POLREGIO.

Umowa PSC (z ang. Public Service Contract), czyli umowa na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich została zawarta korespondencyjnie pomiędzy POLREGIO a Województwem Opolskim, na okres od 13 grudnia 2020 r. do 14 grudnia 2030 r.


W ramach Umowy przewozy będą realizowane na niżej wymienionych liniach komunikacyjnych i odcinkach linii kolejowych:

Opole Główne  –  Kędzierzyn Koźle (stacja końcowa)

Opole Główne – granica woj. (Wrocław Główny) (stacja docelowa)

Opole Główne – Nysa (stacja docelowa)

Opole Główne – Kluczbork (stacja docelowa)

Opole Główne – granica woj. (Gliwice) (stacja docelowa)

Opole Główne – Zawadzkie (stacja docelowa)

Opole Główne – granica woj. (Wrocław Główny) (stacja docelowa)

Kędzierzyn Koźle – Nysa (stacja docelowa)

Nysa - granica woj. (Wrocław Główny) (stacja docelowa)

Kluczbork – granica woj. (Wrocław Główny) (stacja docelowa)

Kluczbork – granica woj. (Lubliniec) (stacja docelowa)

Kluczbork – granica woj. (Kępno/Ostrów Wlkp.) (stacja docelowa)

Kędzierzyn Koźle – granica woj. (Gliwice) (stacja docelowa)

Kędzierzyn Koźle – granica woj. (Racibórz) (stacja docelowa)

Wieluń Dąbrowa – granica woj. - Janinów; Jaworzno k/Wielunia – granica woj. (Tarnowskie Góry) (stacja docelowa)

(Opole Główne) Nysa – Głuchołazy Miasto (Mikulovice) (stacja docelowa)

Nysa - granica woj. (Kłodzko Główne) (stacja docelowa)

Opole Główne – granica woj.(Częstochowa) (stacja docelowa).

Porozumienie z Województwem Opolskim, jest czwartą wieloletnią umową zawartą przez POLREGIO w tym roku. Wcześniej przewoźnik podpisał kontrakty z Województwem Podkarpackim, Województwem Lubelskim, Województwem Świętokrzyskim, a w 2019 roku z Województwem Śląskim. W celu zapewnienia kontynuacji przewozów, samorządy powinny podpisać umowy PSC najpóźniej do 14 grudnia 2020 roku.


Zobacz wszystkie artykuły