Język:

Infolinia: 703 202 020
Opłata 1,29zł brutto/min połączenia. Realizator usługi: Progress Plus s.c.

Ikonka i dla artykułów informacyjnych Ogólnopolskie
POLREGIO podpisało umowę na rok w województwie kujawsko-pomorskim (lista tras)

  • POLREGIO podpisało umowę na rok w województwie kujawsko-pomorskim

    POLREGIO podpisało umowę na rok w województwie kujawsko-pomorskim

    Fot. POLREGIO

POLREGIO od 13 grudnia będzie nadal jeździć w województwie kujawsko-pomorskim. Niestety, na skutek znacznych cięć w zamówieniu dokonanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego nowa, zaledwie roczna umowa na wykonanie przewozów kolejowych w regionie na kwotę 52,2 mln zł, wystarczy do obsługi zaledwie nieco ponad 2,2 pockm, o 1,3 mln pockm mniej niż w latach ubiegłych.

                                   

Przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz POLREGIO podpisali 12 grudnia nową, roczną umowę na wykonanie przewozów kolejowych w regionie o wartości 52,2 mln zł. Zacznie ona obowiązywać od 13 grudnia 2020 r., a pociągi POLREGIO w jej ramach pokonają do 11 grudnia 2021 r. łącznie 2 261 035 kilometrów, czyli o 1,3 mln mniej niż w latach ubiegłych. Województwo kujawsko-pomorskie jest jedynym w Polsce, które zdecydowało się na tak radykalne ograniczenie liczby połączeń w nowym rozkładzie jazdy 2020/2021.

Decyzja Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego od 1 stycznia 2021 r. znacznie ogranicza liczbę połączeń POLREGIO w województwie kujawsko-pomorskim. Przewoźnik liczy, że w wyniku dalszych rozmów samorząd województwa znajdzie pieniądze na przywrócenie dotychczasowego rozkładu jazdy w perspektywie kilku miesięcy.

– Do ostatniej chwili liczyliśmy, że Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego zwiększy budżet i będziemy go dalej przekonywać, aby odmroził środki w ciągu kilku miesięcy. Jesteśmy gotowi, aby z powrotem uruchomić połączenia, które w ostatnich miesiącach pozwalały na dojazd do pracy, placówki służby zdrowia, w ciągu kilku miesięcy powinny również służyć do dojazdów na uczelnię, szkołę czy do rodziny – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu POLREGIO.

 

– Decyzja Marszałka oznacza ostre cięcie połączeń kolejowych. Zaoferowana po bardzo długich negocjacjach kwota pokrywa koszty do obsługi jedynie 2,2 mln pockm, chociaż Marszałek jeszcze w kwietniu zamówił rozkład na dotychczasowym poziomie, czyli ok. 3,5 mln pockm. Misją POLREGIO jest zapewnienie dostępu do bezpiecznego i niedrogiego transportu wszystkim mieszkańcom Polski, a nie tylko tym mieszkającym w dobrze skomunikowanych miejscach. Jako przewoźnik skutecznie walczymy ze zjawiskiem wykluczenia transportowego, które według szacunków dotyka 14 mln Polaków. To jednak nierówna walka i możemy w niej zajść tak daleko, na ile pozwolą nam samorządy, bo do kolejowych przewozów regionalnych trzeba z definicji dopłacać i tak jest w całej Europie, a nie tylko Polsce. Dla mieszkańców wielu miasteczek czy wsi pociąg to często jedyna szansa na naukę czy podjęcie zatrudnienia, a możliwość pracy zwłaszcza teraz, w czasie pandemii, ma przecież kluczowe znaczenie. Nadal chcemy jak najwięcej i jak najczęściej jeździć, ale Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego skutecznie nam to uniemożliwia – podkreśla Artur Martyniuk.

 

Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego wprowadził zmiany, których efektem będą ograniczenia w ruchu pociągów międzyregionalnych oraz ograniczenie pracy przewozowej na popularnych w regionie liniach.  W związku z tym od 13 grudnia 2020 roku pociągi na terenie województwa są uruchamiane w relacjach:

 

Toruń - Olsztyn (4 pary pociągów) (było Bydgoszcz - Olsztyn)

Bydgoszcz - Laskowice Pomorskie -  Gdynia  (4 pary pociągów)

 

Natomiast od 1 stycznia 2021 roku nastąpią następujące zmiany w relacjach:

 

Toruń - Inowrocław - Poznań - tylko dwie pary pociągów będą kursowały w pełnej relacji, natomiast pozostałe połączenia będą kursowały w relacji skróconej, z Inowrocławia lub Mogilna do Poznania, poprzednio było 6 par pociągów w pełnej relacji)

Bydgoszcz - Inowrocław - Poznań - tylko 2 pociągi do Poznania, w tym tylko jeden pociąg w pełnej relacji bezpośredniej przyjeżdżający do Bydgoszczy ok. godz. 14

Poznań - Inowrocław - Bydgoszcz - tylko jeden bezpośredni pociąg powrotny w pełnej relacji

Poznań - Inowrocław - drugi pociąg powrotny w relacji skróconej, tylko do Inowrocławia.

 

Ponadto decyzją Marszałka ograniczono następujące trasy w regionie.

 

Linia nr 18

Włocławek - Toruń Gł. - 10  par pociągów (było 16)

Toruń Gł. - Bydgoszcz Gł. - 18  par pociągów (było 23)

Bydgoszcz Gł. - Bydgoszcz Wsch. - 19  par pociągów (było 23)

Bydgoszcz Gł. - Nakło n/Not. - 11  par pociągów (było 13)

 

Linia nr 131

Inowrocław - Bydgoszcz Gł. - 6  par pociągów (było 13)

Bydgoszcz Gł - Laskowice Pomorskie (Gdynia) - 4 pary pociągów (było 11)

 

Linia nr 353

Mogilno - Inowrocław - 9  par pociągów (było 10)

Inowrocław - Toruń Gł. - 4 pary pociągów (było 9)

Toruń Gł. - Jabłonowo Pom. - 7  par pociągów (było 10)

Mogilno - gr. woj. – 8  par pociągów (było 9)

 

W okresie przejściowym, od  13 grudnia do końca roku na wybranych trasach pociągi kursują w podobnej liczbie jak przed zmianą rozkładu. Prosimy każdorazowo o sprawdzenie połączenia na https://www.portalpasazera.pl/ lub www.polregio.pl

 

Umowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego jest piętnastą umową zawartą przez POLREGIO w 2020 r. i jedyną obowiązującą tylko na rok. Wcześniej przewoźnik podpisał kontrakty wieloletnie z Województwem Podlaskim, Dolnośląskim, Pomorskim, Wielkopolskim, Małopolskim, Łódzkim, Warmińsko-Mazurskim, Zachodniopomorskim, Podkarpackim, Lubelskim, Lubuskim, Opolskim, Świętokrzyskim a w 2019 roku – z Województwem Śląskim. W tym roku aż 8 samorządów zdecydowało się zawrzeć z POLREGIO umowy na 10 lat.