Język:

Ikona języka polski

Infolinia: 22 474 00 44
Koszt wg taryfy operatora. Realizator usługi: Arteria C.S.

eFormularz reklamacji, skarg i wniosków

Informacja:

Szczegółowe zasady dotyczące rozpatrywania skarg, wniosków i reklamacji w POLREGIO S.A są dostępne w zakładce Reklamacje 

 

dotyczy pociągu interREGIO (IR) albo pociągu komunikacji międzynarodowej

Podanie nr telefonu jest dobrowolne i może przyspieszyć załatwienie sprawy. Podając go wyrażasz zgodę na przetwarzanie numeru telefonu przez POLREGIO S.A. w celu rozpatrzenia i odpowiedzi na reklamację
Podanie numeru rachunku bankowego przyspieszy wypłatę środków. Jeżeli nie podasz nr rachunku, zwrot środków nastąpi przekazem pocztowym na podany powyżej adres.

Informacje dotyczące podróży

Jeśli potrzebujesz załączyć więcej niż jeden plik, przygotuj je najpierw w jednym folderze (na swoim komputerze lub smartfonie). Dopiero potem naciśnij "Wybierz załącznik" i zaznacz potrzebne pliki (wszystkie na raz). Format jpg/png/pdf. Konieczne jest podpięcie pliku/skanu/zdjęcia biletu.

* - pole obowiązkowe

W przypadku gdy Twoja reklamacja może dotyczyć przewozu wykonywanego przez innego przewoźnika lub podmiot będący naszym partnerem reklamacja może zostać również jemu udostępniona.

Niepodanie wymaganych danych będzie skutkować brakiem możliwości wysłania zgłoszenia.

Podanie nieprawidłowych danych może skutkować brakiem możliwości rozpatrzenia zgłoszenia.

Informujemy, że wyłącznie otrzymana zwrotna wiadomość e-mail stanowi potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a jeżeli takie potwierdzenie nie dotarło, należy spróbować ponownie wysłać formularz lub złożyć reklamację poprzez inny kanał komunikacji.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: RODO) informujemy, iż:

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych 

v. 2.2

Administrator danych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka POLREGIO S.A. z siedzibą w Warszawie
(01-217), ul. Kolejowa 1; (dalej: „Spółka”), email: [email protected].

Inspektor Ochrony Danych

Spółka wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych, który pełni funkcję kontaktową we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych pod adresem mailowym: [email protected] oraz korespondencyjnie na adres siedziby: POLREGIO S.A., Warszawa 01-217, ul. Kolejowa 1;

Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą do celów:

a)    związanych z rozpatrzeniem i odpowiedzią na reklamację usługi przewozu tj. w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

b)   obrony bądź dochodzenia roszczeń, tj. w uzasadnionym interesie administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)

c)    na podstawie zgody, jeżeli zostanie udzielona (art. 6 ust. 1 lit a RODO).

Kategorie danych osobowych

Podając dane przyjmuje Pani/Pan do wiadomości, iż podanie danych osobowych jest konieczne do rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na reklamację. Brak danych w postaci imienia i nazwiska, danych adresowych (e-mail lub adres korespondencyjny), danych umożliwiających zwrot należności (nr rachunku bankowego lub adres do przekazu pocztowego) uniemożliwia przyjęcie, rozpatrzenie i udzielenie odpowiedzi na reklamację.

W przypadku wyrażenia zgody, Spółka może przetwarzać również numer telefonu.

Odbiorcy danych

Pani/Pana dane mogą być przekazywane:

-       podmiotom przetwarzającym je na zlecenie POLREGIO S.A. na podstawie zawartych umów powierzenia, w szczególności podmiotom świadczącym usługi hostingowe, dostawcom oprogramowania i serwisującym oprogramowanie,

-       podmiotom uprawnionym do uzyskiwania danych na podstawie przepisów prawa, w szczególności organom administracji, sądom i organom ścigania,

-       podmiotom świadczącym usługi prawne, audytowe, w tym biegłym rewidentom, audytorom w obszarze IT i cyberbezpieczeństwa,

-       podmiotom świadczącym usługi pocztowe,

-       w przypadku zgłoszenia, którego rozpatrzenie leży w kompetencjach innego podmiotu, POLREGIO S.A. może przekazać zgłoszenie do właściwego podmiotu. Podmiotami tymi w szczególności mogą być przewoźnicy świadczący usługi kolejowego transportu pasażerskiego, operatorzy elektronicznych kanałów sprzedaży biletów oraz zarządcy infrastruktury kolejowej.

Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o decyzję Komisji Europejskiej o adekwatności USA, w ramach programu Data Privacy Framework.

Pani/Pana dane mogą być przekazane poza Europejski Obszar Gospodarczy, w związku ze świadczeniem usługi przewozu wspólnie z innym przewoźnikiem spoza tego obszaru, na podstawie zgody oraz zapisów umów pomiędzy przewoźnikami.

Okres przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do rozpatrzenia reklamacji oraz do celów archiwizacyjnych zazwyczaj do 5 lat (dotyczy dokumentów powstałych i związanych z usługą przewozu, w tym reklamacji).

Prawa osoby, której dane dotyczą, w tym prawo sprzeciwu

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych dokonane na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu, ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.