Reklamacje z tytułu świadczonych usług, które dotyczą:
1) niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu albo doznanego uszczerbku na zdrowiu lub mieniu,
2) zwrotu za niewykorzystane lub częściowo niewykorzystane bilety oraz pobrane w pociągu opłaty dodatkowe,
3) zakwestionowania przez pasażera zasadności wystawionego przez Przewoźnika wezwania do zapłaty,
4) odszkodowania z tytułu opóźnienia pociągu interREGIO i superREGIO
5) niewykorzystanej całkowicie lub częściowo REGIOkarty,
składa się w formie pisemnej – papierowej:
• w dowolnym punkcie odprawy, prowadzącym sprzedaż biletów na pociągi uruchamiane przez ”POLREGIO S.A.
• na jeden ze wskazanych poniżej adresów
albo w drodze korespondencji elektronicznej poprzez e-formularz
”Obsługa klienta/ Formularz reklamacji, skarg i wniosków”.
Reklamacje dotyczące:
1) niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu albo doznanego uszczerbku na zdrowiu lub mieniu w przypadku przejazdu pociągami, uruchamianymi na obszarze danego województwa, należy kierować bezpośrednio na adres jednostki wykonawczej POLREGIO S.A. uruchamiającej połączenie -"Kontakt/Zakłady", albo na ogólny adres do korespondencji:
POLREGIO S.A.
ul. Kolejowa 1
01-217 Warszawa
lub złożyć na e-formularzu - " Obsługa klienta/ Formularz reklamacji, skarg i wniosków”.
2) zwrotu za niewykorzystane lub częściowo niewykorzystane bilety należy kierować na adres:
POLREGIO S.A.
Biuro Rozliczeń Przychodów i Windykacji Należności Przewozowych
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1
10-457 Olsztyn
lub złożyć na e-formularzu -”Obsługa klienta/ Formularz reklamacji, skarg i wniosków”.
3) zakwestionowania przez pasażera zasadności wystawionego przez przewoźnika wezwania do zapłaty, udokumentowania przez podróżnego posiadania ważnego dokumentu przewozu, którego nie miał podczas przejazdu lub udokumentowania uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu , kierować na adres:
e-mail: [email protected]
POLREGIO S.A.
Biuro Rozliczeń Przychodów i Windykacji Należności Przewozowych
ul. Kolejowa 5
60-715 Poznań
lub złożyć na e-formularzu -”Obsługa klienta/ Formularz reklamacji, skarg i wniosków”.
Informacje w przedmiotowych sprawach można uzyskać w dni robocze w godz. 7:15 - 14:45, pod nr tel.: 783 933 069, 783 933 067, 783 933 070, 783 932 872, 783 927 497.
1) odszkodowania z tytułu opóźnienia pociągu interREGIO lub superREGIO należy kierować na adres jednostki wykonawczej uruchamiającej dane połączenie, znajdujący się na stronie internetowej z kontaktem do oddziałów -" Kontakt/Zakłady", albo na ogólny adres do korespondencji:
POLREGIO S.A.
ul. Kolejowa 1
01-217 Warszawa
lub złożyć na e-formularzu - ”Obsługa klienta/Formularz reklamacji, skarg i wniosków”
Reklamacja powinna zawierać w szczególności:
• imię i nazwisko (nazwę) oraz adres osoby składającej reklamację,
• uzasadnienie reklamacji, a w przypadku reklamacji z tytułu wezwań do zapłaty należy podać serię i numer każdego z wystawionych wezwań,
• kwotę roszczenia,
• wykaz załączonych dokumentów, którymi mogą być:
- kopie biletów na przejazd/przewóz,
- kopie dokumentów uprawniających do ulgowych czy bezpłatnych przejazdów,
- kopie dokumentów (rachunki, paragony itp.) związanych z rodzajem i wysokością roszczenia,
• numer rachunku bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności,
• podpis osoby uprawnionej do złożenia reklamacji – w przypadku reklamacji wnoszonej w formie pisemnej.
Kopie dokumentów poświadczających uprawnienie do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów załączone do reklamacji muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem. Potwierdzenia może dokonać np. wystawca dokumentu, osoba obsługująca podróżnych w punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów na przejazdy pociągami PR lub upoważniony pracownik w zakładzie POLREGIO.
Szczegółowe informacje dotyczące rozpatrywania reklamacji znajdują się w Regulaminie przewozu (RPR), dostępnym w sekcji "Przepisy, taryfy" .
W przypadku niesatysfakcjonującej decyzji reklamacyjnej pasażer ma prawo złożyć wniosek do Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego w celu polubownego rozwiązania sporu. Formularz wniosku wszczynającego postępowanie i więcej informacji o tej procedurze znajduje się na stronie internetowej Rzecznika Praw Pasażera Kolei: www.pasazer.gov.pl.